Základní SEO – Sociální sítě

Aktivita na sociálních sítích je dnes pro většinou firem nutností. Výjimku tvoří snad jen zbrojařské firmy, které budou mít minimálně na Facebooku problém s obrázky a propagací zbraní. Pokud si myslíte, že jste moc malá firma na to, mít sociální profil, jste na omylu. Ale pozor, je třeba jej také využívat, plnit obsahem, pořádat soutěže nebo jinak umožnit potenciálním zákazníkům poznat vaše výrobky nebo značku. Pokud je vám pro-aktivní přístup cizí, využijte sociální sítě, alespoň k sdílení odkazů na zajímavý obsah na vašich webových stránkách, ale i jinde na webu. Každý obor má své konkurenty, kteří zaplňují elektronická média obsahem, na který se dá odkázat. Pokud vyrábíte výrobky nebo prodáváte služby, je nutností fotit a fotky ukazovat. Na to nejlépe poslouží instagram. Nezapomeňte, že zde také platí pravidlo o pro-aktivním přístupu, pečlivém vyplnění vašeho profilu včetně webové adresy.

Na Instagramu se používají takzvané #hashtagy, to jsou slova, začínající mřížkou, díky kterým váš profil mohou objevit lidé z různých částí planety, pokud použijete angličtinu.

Twitter už není pro každého, je to hodně nevyzpytatelná sociální síť. Každopádně pokud jste z oboru IT, jídla nebo módy, budete mít úspěch.

Shrnutí: každé webové stránky firmy potřebují sociální sítě a je jedno jestli jen sdílíte odkazy, nebo se těmto sítím aktivně věnujete. Pokud nechcete na Facebooku reagovat na soukromé zprávy, lze je jednoduše vypnout a nasměrovat uživatele na vaši emailovou adresu. Ve všech případech je třeba mít řádně nastavený a vyplněný profil. Váš web by měl obsahovat prvky na sdílení odkazů a měl by být social-ready. To znamená obsahovat technické řešení tak, aby případné nasídlení odkazu nevypadalo, jako když jste web právě spustili. U Facebooku je nutné správné doplnění meta tagů og-, gde důležité je og-image, og-title a og-description. Ve zdrojovém kódu stránky byste to měli najít. Pokud ne, obraťte se na vašeho webmastera